Om mej

Här tänker jag skriva om det som berör mej i livet och även om mitt intresse för design i olika former. Därför blir det en salig blandning om Livet, design & sånt! Hoppas att du får glädje av min sida! Nedan till höger kan du se vilka ämnen som berörs och här kan du även följa mina projekt som jag håller på med. De hamnar under "Projekt". Varmt välkommen till min sida!

söndag 9 september 2007

Jubileumscigarr!


Man ska ju alltid passa på att njuta och så här på självaste födelsedagen så jag valde att ta en jubileumscigarr från Brobergs. Den heter "Brobergs 125th Anniversary Limited Edition". Det är Davidoff som tagit fram den, vilket i sig är helt unikt på den svenska marknaden. Visst blir man nyfiken på hur den skulle smaka. Enligt beskrivningen ska den smaka mycket utan att vara kraftig så den ska vara mediumfyllig och mjuk. Sedan tycker jag att den ser härlig ut med torpedospets och lagom lång (125 mm). Den känns cool o ser riktigt lovande ut! Så, hur var den då? Underbar! Den var inte för kraftig och den smakade mycket, så det var som de beskrev den. Den var lite svårrökt på slutet så man fick klippa upp den lite mer ju mer man rökte. Att sedan sitta ute i centrala Göteborg i vimlet en kväll i september utan att frysa, gör ju sitt till! Ja, mannen på bilden är bara avundsjuk och vill ha sin del av den riktiga röken :)Bonusinformation: Täckblad: Särskilt utvald Ecuador Connecticut. Omblad: San Vicente. Inlaga: Piloto-ligero, San Vicente-ligero, San Vicente-seco, Olor-seco.

Inga kommentarer: