Om mej

Här tänker jag skriva om det som berör mej i livet och även om mitt intresse för design i olika former. Därför blir det en salig blandning om Livet, design & sånt! Hoppas att du får glädje av min sida! Nedan till höger kan du se vilka ämnen som berörs och här kan du även följa mina projekt som jag håller på med. De hamnar under "Projekt". Varmt välkommen till min sida!

söndag 9 september 2007

Det var droppen....1:a droppen!


Här kommer den! Det ska se ut som mussvansar när kaffet strålar ner i koppen. Inte rinna snabbt och inte droppa, bara nästan. Det ska ta ca 25 sek och under den tiden ska ca 3 ml kaffe runnit igenom det mala och packade kaffet...Det ÄR en konst, och jag har inte riktigt lyckats ännu :) Men det är jättekul att pröva och man får nog se till att ha endel bönor hemma, för det är svårt att inte vilja testa igen!....Jo, man får sin del av koffein, men det är smällar man får ta :)För dej som är uppmärksam ser att det är bara en kopp som är fylld! Det har varit jättesvårt att lyckas få en jämn stråle och två jämna är ännu svårare! :)...men det blir bättre och bättre!

2 kommentarer:

Entius sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Peter Hörnell sa...

You go girl! Helt rätt maskinval!