Om mej

Här tänker jag skriva om det som berör mej i livet och även om mitt intresse för design i olika former. Därför blir det en salig blandning om Livet, design & sånt! Hoppas att du får glädje av min sida! Nedan till höger kan du se vilka ämnen som berörs och här kan du även följa mina projekt som jag håller på med. De hamnar under "Projekt". Varmt välkommen till min sida!

tisdag 4 september 2007

Director -En röd skönhet


För ett tag sedan fick jag erbjudandet att köpa 3 st gamla stolar för 50 spänn styck, om jag ville ha dem. Det var visst endel fläckar på dem och jag var inte så sugen direkt. Men när jag fick se dem var de ju helt underbart fina! De hade rött tyg med svartlackade stålben. Sittdynan och stolsryggen var lätt välvda så de såg lite vräkiga ut, utan att vara det. Snarare mer moderna. De ville jag ju ha! Senare en dag såg jag stolarna i tidningen "Residence" och nu vet jag att jag har 3 st stolar "Director" från Mitab. Kul! Tack Momme! Och de där skönhetsfläckarna ska jag jaga bort....snarast :)

Inga kommentarer: