Om mej

Här tänker jag skriva om det som berör mej i livet och även om mitt intresse för design i olika former. Därför blir det en salig blandning om Livet, design & sånt! Hoppas att du får glädje av min sida! Nedan till höger kan du se vilka ämnen som berörs och här kan du även följa mina projekt som jag håller på med. De hamnar under "Projekt". Varmt välkommen till min sida!

tisdag 24 juli 2007

"God morgon"-kaffe


Nu är det semester och är det det eller helg, måste jag ta mej egen tid att äta lite lyxigare frukost. Det hela går ut på att få sitta så länge som möjligt och dricka kaffet egentligen. Det är nämligen här hela skon klämmer! Jag är kaffeälskare, men jag dricker inte vad som helst!
Så nu när man har lite extra tid så blir det att mala kaffebönorna, och sen brygga. Nu har jag en kaffemal som egentligen är lite sönder. Det är heller ingen inställning för grovheten så det blir lite som det blir. Kvarnen är en "Bosch" men har nog utgått från standardsortimentet. Jag har sett andra som Bosch har som nog är ganska bra. Finns egentligen en uppsjö av sånt här. [Bredvid står MKM 6003, svart Kaffekvarn med kniv]


Inga kommentarer: