Om mej

Här tänker jag skriva om det som berör mej i livet och även om mitt intresse för design i olika former. Därför blir det en salig blandning om Livet, design & sånt! Hoppas att du får glädje av min sida! Nedan till höger kan du se vilka ämnen som berörs och här kan du även följa mina projekt som jag håller på med. De hamnar under "Projekt". Varmt välkommen till min sida!

tisdag 24 juli 2007

Första gången?

Har du aldrig rökt cigarr, men skulle gärna pröva gör såhär:


1. Köp INTE på pressbyrån eller kiosk. De har knappast någon humidor så den du köper är troligtvis både gammal och dyr för det du får.

2. Är du nere på stan, t.ex. om du bor i Göteborg, tycker jag att du ska våga dej in på Brobergs som ligger inne i Arkaden. Ok, det ser lite gubbigt ut och är man inte i cigarr-svängen känns det kanske fånigt, men de är riktigt bra där o trevliga. Säg att du vill ha en medelfyllig "lagom stor" så får du säkert en Romeo y Julieta eller liknande. De kanske även kan "snoppa av" kanten åt dej, eller så kan du alltid köpa en gilliotin/snoppare.

3. Dela gärna med dej. Dels är det ju trevligare men det är också ganska jobbigt att röka en hel själv, oavsett storlek, så passa på efter någon middag med kompisarna. Försök tända med tändstickor (har du långa är det ännu bättre) och undvik direkt eld vid cigarren. Man får blossa på lite ibörjan, ha lite tålamod bara!

4. Röken ska bara vara i munhålan! Tänk på att spara halsen, det är inte meningen att dra halsbloss. Bara försiktigt in i munnen och så ut.

TIPS: Man askar inte cigarrer, utan de ska slockna av sig själva

Inga kommentarer: