Om mej

Här tänker jag skriva om det som berör mej i livet och även om mitt intresse för design i olika former. Därför blir det en salig blandning om Livet, design & sånt! Hoppas att du får glädje av min sida! Nedan till höger kan du se vilka ämnen som berörs och här kan du även följa mina projekt som jag håller på med. De hamnar under "Projekt". Varmt välkommen till min sida!

tisdag 14 augusti 2007

Getting Hot Hot Hot


Har äntligen funnit en chili som är kul att laga mat med! Det är Habanero som är som en superhet chili ca 100 ggr starkare än en jalapeno. Tyvärr jag har idag ingen uppgift på hur stark den är men en vanlig chilipeppar brukar mätas till ca 2500-5000 scoville så kort sagt är denna mycket starkare!!

Frukterna är små runda o röda och jag hade 1/3 i en tomatsalsa härom dagen....perfekt! Idag hade jag den andra 1/3 i en lasagne...supergott!....funderar på vad jag ska hitta på imorgon tro..:)

Inga kommentarer: